08 جولای

ماموپلاستی

ماموپلاستی نامی است که برای جراحی پلاستیک سینه در نظر گرفته شده است.
جراحی پلاستیک سینه به منظور افزایش سایز سینه ، کوچک کردن سینه ، رفع افتادگی سینه و همچنین در بانوانی که به علت جراحی در سرطان سینه بخشی یا تمام بافت سینه شان را از دست می دهند، تحت عمل جراحی سینه قرار می گیرند.
جراحی سینه شامل ماموپلاستی افزایشی ( پروتز سینه ) ماموپلاستی کاهشی ( که در بین مردم به عنوان مامـوپلاستی شناخته شده است. ) می باشد.

ماموپلاستی

ماموپلاستی کاهشی :

مامـوپلاستی کاهشی عملی است که طی آن فرم سینه اصلاح شده و بخشی از بافت سینه برداشته می شود.
این عمل در بانوانی که سینه های بزرگی دارند و بزرگی سینه های شان باعث بروز مشکلاتی از قبیل عدم تناسب اندام در ظاهرشان و بروز درد های قفسه سینه و تنگی نفس به علت بزرگی غیر معمول سینه هایشان شده است، انجام می شود.

ماموپلاستی افزایشی :

مامـوپلاستی افزایشی ( عمل پروتز سینه ) در بانوانی که سایز سینه های شان کوچک است و منجر گردیده تا ظاهری نازیبا داشته باشد انجام می شود.
افرادی که به دلیل شیردهی یا کاهش وزن یا بروز مسائلی دچار آتروفی ( تحلیل رفتگی سینه ) شده باشند نیز کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی پروتز سینه می باشند.
همچنین بانوانی که طی درمان سرطان سینه دچار مشکل شده اند، نیز با انجام عمل پروتز سینه می توانند مشکل عدم زیبایی ظاهریشان را حل کنند.

نکته :

در افرادی که سینه های شان دچار افتادگی باشد گاهی تنها با پروتز گذاری این مشکل برطرف می شود .
در برخی از موارد نیز لازم است تا بیمار همزمان با عمل ماموپلاستی افزایشی عمل لیفت سینه نیز انجام بدهد.
توصیه می شود تا به اقدامات قبل از جراحی سینه و مراقبت های بعد از جراحی سینه توجه کنید تا به نتیجه دلخواه در مورد جراحی های سینه دست یابید.