21 سپتامبر

راه های درمان فیشر

راه های درمان فیشر : فیشر یا شقاق زخمی می باشد که در ناحیه ابتدایی مقعد رخ می دهد که با درد زیاد و خونریزی همراه است.

فیشر بیماری می باشد که افراد زیادی ممکن است با آن درگیر شوند، اگر بیماری شقاق یا فیشر به موقع تشخیص داده شود به راحتی و بدون نیاز به جراحی درمان می شود.

راه های درمان فیشر

علائم بیماری فیشر :

• فرد در ناحیه مقعد احساس درد زیادی می کند.
  • هنگام دفع مدفوع یا مدتی پس از آن فرد احساس درد کند.
  • بر روی سطح مدفوع خون وجود داشته باشد.
  • دستمال توالت خون آلود شده باشد.
  • فرد هنگام اجابت مزاج با سوزش و خارش شدید مواجه شود.

انواع فیشر :

دو نوع فیشر وجود دارد: فیشر حاد و فیشر مزمن

فیشر حاد: به فیشری گفته می شود که مدت زمان بروز و درمان آن حدود هشت هفته طول کشیده باشد.

فیشر مزمن: در صورتی که پس از گذشت هشت هفته شقاق بهبود نیافته باشد، شقاق وارد مرحله مزمن می شود.

راه های درمان فیشر به شرح زیر می باشد:

درمان فیشر با دارو: زمانی که فیشر درد کمی داشته باشد و زود تشخیص داده شود می توان با دارو آن را درمان کرد.

درمان فیشر با لیزر : لیزر یک روش جدید وغیر تهاجمی برای درمان بیماری فیشر می باشد. یکی مزایایی که این روش دارد مانع از بی اختیاری مدفوع و گاز روده می شود.

از دیگر مزایای درمان فیشر با لیزر این است که این  روش با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد.

جراحی فیشر مقعد به روش اسفنکتروتومی داخلی جانبی مقعد: در این روش با کاهش فشار عضلانی مقعد، گردش خون بهبود می یابد و باعث درمان آن می شود.

درمان فیشر با بوتاکس : این روش درمانی به صورت کاملا سرپایی انجام می شود. بوتاکس در عضله اسفنکتر داخلی باعث از بین رفتن اسپاسم و ترمیم زخم و بهبود خونرسانی می شود.

یکی از بی عارضه ترین راه های درمان فیشر درمان با بوتاکس می باشد.

درمان فیشر با داروهای گیاهی: در این روش درمان شقاق از طب سنتی استفاده می شود اما این روش گاهی به صورت موقتی باعث بهبود شقاق می شود و ممکن است دوباره بروز کند.

درمان با جراحی: در صورتی که هیچ کدام از این روش ها موثر واقع نشود بیمار باید جراحی انجام شود. در جراحی فیشر مقدار از عضله اسفنکتر داخلی مقعد بریده می شود.