13 ژوئن

جراحی هموروئید

برای درمان هموروئید روش های متفاوتی وجود دارد . اعم از : درمان  دارویی ، درمان توسط جراحی هموروئید ورزش به صورت منظم ، کاهش وزن ، اجابت مزاج از عود هموروئید جلوگیری می کند.

گاهی اوقات هموروئید بدون اینکه به درمان نیازی باشد خود به خود از بین می رود. ولی اگر ادامه دار باشد باید تحت نظر پزشک قرار بگیرید .

جراحی هموروئید

جراحی هموروئید چگونه انجام می شود ؟

زمانیکه وضعیت هموروئید بسیاروخیم است باید برای جراحی هموروئید اقدام شود. از این روش برای بیماری هموروئید  درجه 3 یا 4 مورد استفاده قرار می گیرد.

در این جراحی ، هموروئید داخلی و خارجی بریده می شود. نخی که برای بخیه استفاده می شود قابل جذب است .  متاسفانه پس از جراحی بیمار درد زیادی را به مدت 2 الی 4 هفته متحمل می شود. بنابراین جراح برای شما پماد گلیسریل تری نیترات ، مسکن ها و مصرف آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد که در کاهش دردتان موثر است.

مزایای جراحی هموروئید به کمک لیزر :

جراحی به کمک لیزر یکی از موثرترین راه های درمان هموروئید  خارجی شناخته شده است.  طبیعی است که هر روش درمان معایب و مزیای خود را دارد .

سرعت عمل در این نوع جراحی بسیار بالاست و باعث می شود که بیماری کمتر متوجه ناراحتی شود. پس از عمل ، جای برش از بین می رود. بهبودی بعد از عمل سریعتر صورت می گیرد. زیرا دقت عمل بالا رفته است. علاوه بر آن میزان خونریزی از زخم ها کم خواهد شد. این موارد از مزایای این جراحی به شمار می آید .

از معایب  جراحی هموروئید به کمک لیزر:

• به دلیل جدید بودن تکنیک لیزر ، هزینه بالایی دارد.
  • تعداد پزشکانی که این با این روش جراحی کنند ، کم است.

عوارض بعد از جراحی هموروئید :

• خونریزی و عفونت : به دلیل اثرات زخم های عمل ، شکاف ها ، مقعد باریک می شود . این موضوع باعث بروز عفونت و لخته های خون می گردد.
  • تنگی و بی اختیاری مقعد
  • احتباس ادراری : در 5 درصد افراد رخ می دهد . ممکن است برای تخلیه مثانه از سوند استفاده شود.

جراحی هموروئید برای افراد بالای 70 سال و کسانی که سلامتی آن ها کافی نیست ، پیشنهاد نمی شود. درمان های غیر جراحی که با درد عوارض کمی همراه است برای این دسته از افراد بهتر است.