07 ژوئن

چند توصیه برای درمان هموروئید

بیماری هموروئید یا بواسیر یکی از بیماری های مزمن و شایع است  که امروزه  نیمی از افراد به آن مبتلا هستند . هموروئید در دو نوع هموروئید داخلی و هموروئید خارجی پدیدار می گردد .  برای درمان هموروئید راه حل های گسترده ای وجود دارد و بیماران می توانند به صورت خانگی و یا با مراجعه به پزشک به درمان هموروئید ( بعد از تشخیص نوع و درجه هموروئید ) اقدام نمایند . چند توصیه برای درمان هموروئید و بهبود روند درمان را در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم .

چند توصیه برای درمان هموروئید

چه زمان هموروئید ایجاد می شود؟

هموروئید زمانی ایجاد می شود که عروق اطراف مقعد در اثر فشار زیاد متورم شوند و یا داخل رکتوم که همان راست روده است دچار افزایش فشار گردد .

هموروئید علائمی نظیر :  خارش و سوزش ، درد و التهاب ، خونریزی و نشت مدفوع  را به همراه دارد .  این شرایط معمولا زمان بارداری و یا هنگامی که فرد دچار یبوست شدید می شوند پیش می آید . یکی از راه کارهای مبتدی که می توان برای درمان هموروئید انجام داد ، نشستن بر روی بالشت مخصوص می باشد این کار سبب می شود به ناحیه مقعد فشار وارد نگردد . بیماری هموروئید دارای عوارضی نظیر کم خونی است ،  به طوری که  دفع خون از هموروئید سبب می شود تعداد گلبول های قرمز از حد طبیعی کاهش یافته و فرد همیشه احساس خستگی و ضعف  کند . روش هایی وجود دارد که به درمان هموروئید تا حدی کمک می کند  واز عود آن جلوگیری می شود و توصیه می شود تا همزمان با درمان با روش های جراحی و غیر جراحی به منظور سرعت بخشی به بهبودی ، انجام شود.

چند توصیه برای درمان هموروئید

استحمام در آب گرم به مدت 20 دقیقه ، دو الی سه مرتبه در روز . الزامی است  بدانید هنگام استحمام هیچ نوع موادی به آب اضافه نکنید زیرا ممکن است هموروئید شما را تشدید کند .

استفاده از روغن چریش ، برای درمان هموروئید مفید خواهد بود ،  به صورتی که ابتدا باید مقعد را تمیز کنید سپس به اندازه یک یا دو قطره از روغن استفاده نمائید این کار سبب کاهش التهاب عروق درگیر در هموروئید خواهد شد .

استفاده از محصولی به نام  نارون کوهی که قابل دسترس و قیمت مناسبی دارد و  برای درمان هموروئید توصیه می گردد . این محصول درد و التهاب را کاهش می دهد و به صورت پد یا پنبه مرطوب و یا قطره موجود است و بیمار می تواند بعد از هربار استحمام آن را  به مدت دو الی سه دقیقه روی ناحیه مقعد قرار دهد .

هشت − سه =