31 مه

هموروئید خارجی

زمانی که رگ های ناحیه ی مقعد ، به دلایلی از قبول زور زدن مکرر برای دفع مدفوع دچار التهاب و تورم شده باشد و پوست دور مقعد دچار بیرون زدگی شود ، فرد دچار مشکل بیماری هموروئید خارجی شده است . اندازه ی توده ی هموروئید خارجی از اندازه یک ارزن تا یک گردو می تواند ، باشد .

هموروئید خارجی

علائم هموروئید خارجی

بسته به اندازه ی توده معمولاً خارش و درد ، ایجاد می گردد .

افراد مستعد در ابتلا به هموروئید خارجی

افرادی که در خانواده به ویژه پدر و مادرشان مبتلا به بواسیر باشند ، بانوان باردار و کسانی که برای اجابت مزاج زور می زنند .

پیشگیری از ابتلا به بواسیر خارجی

مهم ترین فاکتور ، عدم زور زدن در هنگام دفع مدفوع است ، بنابراین توصیه می شود تا مصرف فیبر را در برنامه غذایی روزانه تان افزایش دهید . در صورت بروز یبوست خوراکی ملین  استفاده نمایید . در صورت عدم بهبود به پزشک متخصص جراحی عمومی مراجعه نمایید .

درمان هموروئید خارجی

در صورتی که به این بیماری مبتلا شدید ، حتماً به پزشک جراح عمومی مراجعه نموده و به هیچ عنوان خود درمانی نکنید . در صورتی که اندازه ی توده کوچک باشد و در حین معاینه درد زیادی ایجاد نشود ، بیماری با مسکن ، شیاف و پماد های آنتی هموروئید درمان خواهد شد . حال اگر در زیادی در موقع معاینه فرد را آزار بدهد ، توده نیز بزرگ باشد ، لازم است تا برای درمان از روش های جراحی استفاده شود .

در حال حاضر روش جراحی با لیزر در درمان هموروئید خارجی ارجح تر است چرا که درمان به صورت سرپایی است و نیازی به بیهوش شدن و بستری در بیمارستان نمی باشد و بیمار می تواند به راحتی از 24 ساعت بعد از عمل ، فعالیت های روزانه و کار های شخصیش را انجام بدهد .