15 ژوئن

لیزر هموروئید

در زمان های گذشته فرد مبتلا به بیماری هموروئید ، برای عمل به شیوه سنتی و یا باز  تحت بیهوشی کامل قرارمی گرفت. عوارض بعد ازعمل مانند درد ناشی از چاقوی جراحی ، خونریزی ، پانسمان های دراز مدت ، بستری شدن طولانی مدت بیمار و عفونت ، باعث اذیت شدن بیمار می شد. امروز با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن دستگاه های لیزر هموروئید ، روش درمان برای افراد مبتلا به هموروئید بسیاررضایت بخش شده است.

لیزر هموروئید

دستگاه های لیزر هموروئید به دو صورت : اشعه درمانی هموروئید ، جراحی هموروئید  مورد استفاده قرارمی گیرد.

لیزرهموروئید چگونه عمل می کند ؟

درمان هموروئید با لیزر برای بیمارانی که دچار بواسیر درجه یک ( دفع خون از مقعد و یا دفع خون همراه با مدفوع می باشد. )  و درجه دو ( بالشتک های بواسیر از مقعد بیرون می آیند. )  هستند ،  استفاده می شود. نتیجه لیزر هموروئید  برای درمان افراد مبتلا بسیار رضایت بخش است. البته این به این معنا نیست که در درجه سه و درجه چهار کاربرد ندارد. درمان لیزر برای انواع هموریید است از درجه 1 تا 4 به کار می رود.

مزایای استفاده از لیزرهموروئید چه مواردی می باشند ؟

• در این روش نیازی به بیهوشی نخواهد بود.
  • لیزر هموروئید در مطب به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد. این مزیت بسیار مورد استقبال بیماران قرار گرفته است. بیمار بعد از جراحی می تواند به کارهای روزه مره خود رسیدگی کند.
  • برای حذف بافت هموروئیدی از چاقو استفاده نمی شود. بلکه لیزر هموروئید به راحتی بافت را بر می دارد. بعد از برداشتن ، قسمت پایانی اعصاب بریده شده ترمیم می شود.
  • درد و خونریزی بعد از جراحی وجود ندارد. نیازی به پانسمان ( تامپون ) نیست.
  • بیمار بعد ازعمل می تواند بلافاصله به کار خود ادامه دهد.
  • مدت زمانی که بیمار تحت عمل خواهد بود کمتر ازیک ساعت است.
  • با استفاده از این روش ، احتمال مبتلا شدن به بیماری های واگیردار ( هپاتیت ، ایدز) به حداقل و یا صفر می رسد. دلیلش این است که قسمت مورد نظر توسط لیزر بدون هر گونه میکروب ، استریل می شود.

شانزده − چهار =