12 جولای

دوران نقاهت پروتز سینه

جراحی پروتز سینه به عنوان جراحی زیبایی، فرآیندی است که شامل 4 مرحله ( رضایت نامه بیمار، ارزیابی قبل از عمل، تکنیک جراحی سریع، آموزش های پس از عمل ) می باشد. دوران نقاهت پروتز سینه بخشی از این فرآیند است که در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

جراحی پروتز سینه با دو هدف انجام می گردد، یکی افرادی که تنها به منظور زیبایی بیشتر و تناسب اندام برای جراحی پروتز سینه اقدام می کنند و دیگری افرادی که به علت درمان و جراحی سرطان سینه ، بافت سینه خود را از دست داده باشند .

کاندیدای پروتز سینه چه کسانی هستند؟

• تحلیل رفتگی سینه در اثر شیردهی یا کاهش وزن
  • در صورت کوچک بودن سایز سینه بانوان و متناسب نبودن با دیگر اعضای بدن
  • تمایل به پر و برجسته بودن بخش بالایی سینه
  • عدم قرینگی سینه ها به صورت مادرزادی
  • از دست دادن بخشی از بافت سینه در اثر درمان سرطان سینه

دوران نقاهت پروتز سینه

باید و نباید های دوران نقاهت پروتز سینه

• بیمار معمولا یک روز بعد از جراحی پروتز سینه مرخص خواهد شد. او برای کاهش عفونت و تسکین درد می تواند از داروهای تجویز شده استفاده کند.
  • بودن فرد قابل اعتماد همراه بیمار تا 24 ساعت اول لازم است، زیرا فرد در اثر داروهای بیهوشی احساس تهوع، گیجی و سنگینی خواهد داشت.
  • فردی که بیمار را همراهی می کند، بهتر است طی مشاوره قبل از عمل اطلاعات کافی را آموزش دیده باشد.
  • به اندازه کافی استراحت لازم است.
  • پیاده روی از همان روز توصیه می شود. احتمال تشکیل شدن لخته در پاها و میزان تورم نیز کاهش می یابد.
  • حداقل تا یک ماه سیگار و الکل را فراموش کنید.
  • سعی کنید رژیم غذایی خود را با مایعات شروع کنید. قطع مصرف نمک به مدت دو هفته احتمال تورم و تجمع مایعات را کاهش می دهد.
  • خوردن آناناس به دلیل دارا بودن ماده بروملین و ویتامین C روی جذب تورم و کبودی بعد از عمل تاثیر گذار خواهد بود.