18 ژوئن

درمان بواسیر

درروده یا مقعد سیاهرگ هایی با وضعیت گشاد شده وجود دارند که به آنها بواسیر گفته می شود. بواسیر یا هموروئید در دو نوع داخلی و خارجی به وجود می آید که هرکدام در قسمت های مختلفی خود را نشان می دهند. بواسیر داخلی در مجرای مقعد و بواسیر خارجی درمدخل مقعد می باشند. بعد از شناسایی علائم این بیماری ،  بایست برای درمان بواسیر اقدام نمائید.

درمان بواسیر

نشانه های بیماری بواسیر چیست ؟

از نشانه های بیماری بواسیر یا هموروئید ، خونریزی است. این خونریزی ممکن است به دو صورت دیده شود : رگه های خونی درمدفوع  و یا به هنگام دفع مدفوع خونریزی کمی ایجاد شود و شما متوجه آن شوید. از دیگر نشانه های بیماری بواسیرعلائم ذیل است :

• ممکن است بعد از اجابت مزاج متوجه خارش ، درد و یا ترشح مخاطی شوید.
  • هنگامی که در مقعد خود برجستگی حس کنید.
  • ایجاد التهاب و تورم
  • راست روده بعد ازاجابت مزاج کامل تخلیه نشود.

پس از متوجه شدن هر یک ازعلائم فوق بایست جهت درمان بواسیریا هموروئید خود را به پزشک معالج نشان دهید.

برای درمان بواسیر( هموروئید ) روش های مختلفی وجود دارد که  شرایط استفاده ازهرکدام ویژگی متفاوت است.

این روشها عبارتند از :

• درمان بواسیربا سه نوع لیزر : تاباندن اشعه لیزر کم توان ، فیبر لیزر شیرین کیج و رادیال ، لیزر پرتوان دی اکسید کربن
  • رابربند
  • فریزکردن یا کرایوسرجری
  • روش اسکلروتراپی
  • روش داپلر
  • ترکیبی

با هر کدام از روش های فوق می توانید به درمان هموروئید بپردازید. ولیکن درمان با لیزر از تمامی روش ها ارجح تراست.

درمان بواسیر( هموروئید ) با لیزر :

بیمار بعد از درمان بواسیر ( هموروئید ) با لیزر متوجه درد زیادی نخواهد شد. زیرا عملکرد لیزر در جراحی بواسیر به این گونه است که همزمان با  برش و برداشتن بافت های ریز بواسیر،  بخش پایانی عصب برش داده شده را بدون جراحی بازسازی می کند. علاوه بر این مزایا ،  خونریزی و تورم دراین روش کم است. درمان بواسیر با لیزرنیاز به بیهوشی ندارد و به صورت سرپایی انجام می شود. بلافاصله بعد از آن می توانید مرخص شوید.

7 + شش =