01 ژوئن

درد پستان

درد پستان در حاضر از شایع ترین شکایت های بانوان در مراجعه به پزشک متخصص می باشد .

ماستالژی ( درد پستان ) را از هر ده خانم ، هفت نفر از آن ها تجربه نموده اند . یکی از مواردی که درد پستان را بانوان در آن شرایط تجربه می کنند ، دوران قاعدگی می باشد . درد سینه را می توان شایع ترین بیماری پستان خواند ، که البته معمولاً جزو بیماری های خوش خیم سینه خواهد بود .

درد پستان

بانوانی که در دوران یائسگی به سر می برند و یائسه شده اند ، نیز دچار درد پستان می شوند ، اما درد سینه در بانوان جوان و در خانم هایی که نزدیک به دوران یائسگی هستند شایع تر است .

درد پستان فقط در دو تا هفت درصد از بانوان می تواند نشانی از سرطان سینه باشد . در صورتی که درد پستان آزار دهنده باشد و زندگی روزمره فرد را دچار اختلال کرده باشد ، لازم است تا با مراجعه به پزشک ، بررسی های لازم را انجام بدهد .

درد های پستانی را می توان به دو دسته ی درد های دوره ای پستان و درد های غیر دوره ای پستان تقسیم نمود .

علل بروز درد پستان

به طور کلی نمی توان دلیل خاصی را برای بروز درد های پستانی مطرح نمود ، اما برخی از عوامل شایع می باشند ، از جمله وضعیت هورمونی ، عامل های ساختاری ، اختلالات تعادل اسید چرب ، مسائل خلقی – روانی ، دارو و اندازه ی سینه ها

درمان  درد پستان

برای درمان درد های سینه ، لازم است تا ابتدا بررسی شود ، علت بروز درد ناشی از چیست و پس از آن درمان را آغاز نمود .

روش های ارزیابی و بررسی درد های پستانی

به طور کلی برای بررسی درد پستان پنج روش وجود دارد : خود آزمایی ، معاینه بالینی توسط پزشک ، ماموگرافی ، سونوگرافی و بیوپسی